fredag 11 april 2014

Mer ord till på onsdag, platsannons


En platsannons

verb:
kräver     Vad krävs för att få ett jobb?
Söker       Jag söker jobb på IAC.



Substantiv:
en tjänst                   Jag har en tjänst som lärare.
Heltid                       Jag arbetar 100%. (8 timmar om dagen)
deltid                        Jag arbetar tillexempel 80% eller 50%.
en anställning         Jag har anställning på kommunen.
en arbetsgivare       Kommunen är min arbetsgivare.
en erfarenhet          Jag har erfarenhet av att arbeta som  bilmekaniker.
                                   Jag har erfarenhet av att arbeta med barn.
en annons                Jag läser platsannonser på arbetsförmedlingen.

en ansökan              Jag skickar en ansökan. 

____________________

Platsannonser hittar du på platsbanken på  www.arbetsformedlingen.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar