måndag 5 november 2012

Måndagens lektion

I dag läste vi småprat med arbetskamrater, s. 21 - 21, i Framåt C.
Den första delen av s. 20 är läxa till på torsdag. Då ska vi ha diktamen. 

Här kan du göra övningar till kapitlet.
Vilket ord fattas? 


Småprat är ofta när man frågar någon vad de har gjort i helgen.
Abdi frågade mig vad jag gjorde i helgen.
Jag hade lite svårt att svara.
Det är för att jag gjorde det här:




Det är en skulptur av en ren.
Jag har gjort den i nät, lim och tidningspapper.


I helgen hade jag besök av min kompis Camia.
Hon är konstnär.
En konstnär är en person som ritar, målar, fotograferar eller gör skulpturer.

Hon visade mig hur man skulle göra papier maché.


Camia visar min dotter Zelda hur man ska göra. 

Papier maché är franska.
Jag vet inte vad det betyder, men det kanske du gör?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar